شاهدخت تاراشاهدخت تارا، تا این لحظه: 16 سال و 6 ماه و 7 روز سن داره
بهنود جانبهنود جان، تا این لحظه: 6 سال و 8 روز سن داره

دخترم تارا ***پسرم بهنود

دوخت دوتا دامن ساده

1392/6/30 23:56
نویسنده : مامانی
6,763 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

نگارش : 31/6/92

همه چی تو ادامه مطلبه

_*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|___͡͡͡ _▫_͡ ___͡͡π__͡͡ __͡▫__͡͡ _|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|___͡͡͡ _▫_͡ ___͡͡π__͡͡ __͡▫__͡͡ _|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_Skirt Animation

 

سلامٌ جمیعاً    تصاوير زيباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

دامن شماره 1:

برای این دامن از پارچه ساتن و حریر کش استفاده کردم که البته اگه همه اش ساتن باشه بهتره چون حریر کش خیلی لخت و سنگین می افتاد ولی دیگه کاریش نمیتونستم بکنم دوخته شد رفت !

سه تکه پارچه به عرض 15 سانت و طول 150 برش زدم . البته دوتاش تو عکسه نیشخند

یک تکه پارچه مشکی کرپ هم به عرض 20 سانت و طول 90 سانت برای زیر کار برش زدم که اون سه تکه اولی که برش زدیم به صورت چین سوزنی روی این پارچه کرپ دوخته میشه به این صورت:

تکه اولی رو مشکی وسطی رو سفید و بالایی رو هم مشکی دوختم . بستگی به خودتون داره که چند سانت بخواین روی هم بیان ، من حدود 4 سانتی چین بالایی رو روی چین پایینی انداختم... به صورت زیر تکه سفید و همینطور مشکی رو به صورت چین سوزنی به تکه زیر میدوزیم

برای قسمت کمرش هم از پارچه های کشباف آماده تو بازار به اندازه دور کمر به صورت دولا برش  میزنیم و کمر دامن رو بهش میدوزیم و در پایان یک تکه کش داخل قسمت کشباف میندازیم و درز پشت رو بهم وصل میکنیم.

 

برای تزئین روی دامن از این طرح های نگینی آماده استفاده کردم که با اتو روی لباس می چسبند. همینطور برای کمربندش نیز از همین طرح ها استفاده کردم.

 

 _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|___͡͡͡ _▫_͡ ___͡͡π__͡͡ __͡▫__͡͡ _|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|___͡͡͡ _▫_͡ ___͡͡π__͡͡ __͡▫__͡͡ _|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

دامن شماره 2:

این یه جورایی دامن بازیافتیهچشمک

اگه یه شلوار جین قدیمی تو خونه دارین که به دردتون نمیخوره میتونین این روش رو رویش اجرا کنین و دوباره بیارینش توی چرخه پوشاک

ابتدا به هر اندازه که میخواین دامنتون بلند باشه پاچه های شلوار رو برش میزنین ، من بالای زانو برش زدم . بعد درزهاش رو تا قسمت فاق میشکافیم

 

یک خط از قسمت فاق به پایین وصل میکنیم و برش میزنیم

بعداز برش از همین قسمت فاق تا پایین رو میدوزیم و همینطور پشت دامن رو به همین ترتیب میدوزیم. البته من از دو تکه پارچه که به صورت چین پلیسه روی هم می افته استفاده کردم و تو قسمت جلو دامن به صورت مثلثی دوختم تا یه کم مدل دار بشه

 

اینم پایان کار و همون تزئینات معروفم نیشخند

 

البته میخواستم با استفاده از شابلون و وایتکس که روش اسپری میکنیم تا طرح شابلون روی پارچه بیفته استفاده کنم که قسمت روی پارچه مقاومت نشون داد و خیلللللللللللی کم تغییر رنگ داد منم بیخیال شدم . ولی پشت پارچه خیلی خوب تغییر رنگ داد .

ببینید:

روی پارچه

پشت پارچه:

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

مامان اینده یه فسقلی
31 شهریور 92 0:33
به بههههههه
بازم از این دامن خوشگل ها با تزیینات حرفه ای

چقدر زحمت کشیدی، اخه یادمه طوری خیاطی میکردی که نمیتونستی به کسی اموزش بدی!

دوستت دارم دوست هنرمند و باسلیقه ی خودمممممممم


تزئینات من حرف نداره

اینا ساده بود نیاز به توضیح خاصی نداشت ... خداییش از توضیحاتم فهمیدی چی به چیه؟

منم دوشت دالم سرآشپز بین المللی خودم
مامان مرضیه
31 شهریور 92 8:17
سلام
آفرین به این کدبانوی خونه معلومه که از هر انگشتت هنر میبارهااون دامن و رو خوب اومدی ایقد شلوار جین دارم که نمیپوشم یه دست هنرمند میخواد که من ندارم


این یکی خیلی ساده است نیاز به هنرمندی نداره عزیزم
برش بزن درزشو بشکاف دوباره بدوز میشه دامن تنگ ساده
مامان پریسا
31 شهریور 92 13:45
خسته نباشی رویا جون عالیه


تشکرات بانو
سودابه
31 شهریور 92 14:03
آپم با خبر یک حادثه[اوه


منتظر رمزم ایشالا که خبر وحشتناکی نباشه
سودابه
31 شهریور 92 14:07
آپم با خبر یک حادثه[اوه
با این حال و روز خرابم این پسیت رو خوندم.مرحبا دختر هنرمندم


وای خدا بد نده !!! چی شده مگه ؟
مامان آرشيدا قند عسل
31 شهریور 92 14:25
دمت گرم بابا تو ديگه كي هستي هنرمنددددددددددددد


خواهش میکنم عزیزان شرمنده نفرمایید... امضاء هم میدیم
سودابه
31 شهریور 92 17:27
خصوصی داری عزیزم


ممنون بانو
مامان آوا
31 شهریور 92 21:05
آفرین عجب خانم خوش سلیقه ایی


[تشکر]
مامان نرگس
31 شهریور 92 23:56
آفرین خانم کدبانو
منم خیاطی رو دوست دارم ولی حوصلشو ندارم


مرسی گلم
آره واقعاً آدمو خسته میکنه
ستاره زمینی
1 مهر 92 10:05

به به افرین به هنرمد خانم.

مامان سونیا
1 مهر 92 20:09
به به دست شما در نکنه رویا جون خیلی قشنگه و اموزشت هم عالی بود دست شما درد نکنه واقعا هنرمندی و کدبانو تارا جون بدون قدر این مامانی کدبانو رو


خواهش میکنم بانو نظر لطف شماست
مامان سويل و اراز
2 مهر 92 0:31
سلام ماماني دستت درد نكنه خيلي عالي بود اگه دوست داشتي ميتونم با توضيح خودت تو وب هنريم با ادرس وبلاگت بذارم خبرم كن
تارا جون مباركت باشه


سلام گلم اختیار دارین شما هروقت هرچی خواستین میتونین از تو وبم بردارین
هدیه خدا
2 مهر 92 11:56
هوووووووورا به این مامان هنرمند. قشنگ بودن. به شادی بپوشی تارا خانم.


ممنون همشهری جون
غزاله
2 مهر 92 19:57
سلام دوستای خوبم

من تصمیم گرفتم هرهفته با مشارکت شما یک ختم قرآن هدیه کنیم

برای سلامتی و ظهور آقامون امام زمان.

هر کس که دوست داشته باشه میتونه در این ختم شرکت کنه.

عزیزانی که تمایل دارند هر هفته با من همکاری کنند اطلاع بدهند

تعداد نفرات که به 30نفر رسید جزءهارا تقسیم میکنم و به اطلاعتون می رسونم

از تمام دوستان خواهش میکنم به عهد خود وفا کنند

که مطمئن هم هستم همین طور خواهد شد

امیدوارم این کار خیر مورد قبول خداوند متعال قرار بگیره


چشم اگه تونستم خبرت میکنم
خواهرفرناز
2 مهر 92 23:07
چه دامنی افرین رویا جون خیلی قشنگ شده


مرررررررررررررررسی
مهتاب
3 مهر 92 10:28
وای رویا جونم کارت خیلیییییییییییییی درست آخر هنری
من همین شکل دامن دوختم از ساتن ساده استفاده کردم قسمت بالاش همینجوری دوختم اما به کمر که رسیدم خواستم به خود پارچه کش بدوزم تمام دوختم بهم ریخت همش نخ کش میشد دیگه ادامه ندادم اونم جز خربکاریهام
درضمن میخواستم یک پاپیون مخمل بهش بزنم
ولی این ایده شلور جین عالیییییییییییی بود
سفید کننده با آب مخلوط کردی یانه؟



سلام مهتاب جونم
پارچه کشباف بدوزی بعد کش بندازی توش راحت تره
البته فکر کنم مشکل نخ کش شدن پارچه ات برمیگرده به سوزن چرخت چون پارچه ات ظریف بود باید از سوزن باریکتری استفاده میکردی
نه سفید کننده رو خالص ریختم
رها
3 مهر 92 12:29
من برم واسه خودم دومی رو درست کنم


برو آجی تو میتونی من بهت ایمان دارم
مامان ترنم
3 مهر 92 13:31
به خدا خيلي هنرمندي . خوش به حالت كه اينطوري بلدي خياطي و حتي دامن بازيافتي بدوزي چقدر هم شيك شده. من كه ديگه خودت مي‌دوني تو خياطي صفر صفرم.


خانومی اخه همه هنر که خیاطی نیست... شماهم که خیلی باذوقین ایده هاتون برای تم تولد ترنم جون حرف نداشت
مامان بردیا شیطون
4 مهر 92 10:08
ماشالا چه هنر مندی.......


**********************
زندگی مثل "پیانو" است...
دکمه های سیاه برای غم ها...
و دکمه های سفید برای شادی ها...
اما زمانی میتوان آهنگ زیبایی نواخت
که دکمه های سیاه وسفید را
"با هم" فشار دهی...!


خواهش بانو

چه متن زیبایی دست گلت درد نکنه
مرسی بهمون سر زدی

زهرا
5 مهر 92 23:57
سلام به مامانی با سلیقه و به گل دخمل دوست داشتنی ماشالله خیلی باسلیقه و با حوصله هستید لذت بردم خوش به حال دخملی با این مامانی
همیشه شاد و سربلند باشید
بوسسسسسسسس


سلام به روی ماهت بانو ... متشکرم عزیزم
آدرسی از خودتون نذاشتین!!!
سرزمین رویایی
18 شهریور 93 13:19
منم این کارو کردم.یه هاله ی ملایم از روی پارچه با قلم مو کشیدم مثل شلوار بازاری شد
مامانی
پاسخ